31 maart 2013

Dag 12: van Nouakchott naar Saint-Louis


Vandaag weer in konvooi achter de gids aan. Tot een bepaald aantal km want toen splitste de groep zich. Wij gingen over het asfalt verder. Het tweede stuk was weer avontuurlijk asfalt. Van mauritaniƫ naar senegal zijn meerdere grensovergangen, wij zijn van de ene naar de andere gereden. Dit ging over een hele mooie onverharde weg, langs rijstvelden e.d. schitterend gewoon. De weg was alleen ruim 80 km lang en de vrachtwagen moest er ook overheen. Dit ging dus met een snelheid van 20 Ơ 30. We hebben er dus best lang over gedaan. Eenmaal op het laatste stuk, verloor ik nog mijn nummerplaat maar die heeft pat gevonden. Snel bij de grens er nog op gemaakt met tyrips. Net voor 5 waren wij bij de grens en de vrachtwagen kwam om bij half 6. De grens formaliteiten gingen aan beide kanten vrij snel. In senegal heb je alleen continue van die bedelende kinderen om je heen. Om 7 uur gingen we op weg naar onze slaapplaats. Deze rit was een drama! Heb er geen andere woorden voor. Eerst 's middags kilometers onverhard, niet lunchen dus eigenlijk alles op wat je bij hebt. Dan nog een klote eind zandhappen in het donker, ik had het wel gehad voor vandaag. Moet eerlijk zeggen dat ik wel lopend naar lac rose ga, die motor neem ik niet mee....




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten