1 september 2016

Op naar IJsland

Vanmorgen nog iets uitgeslapen, zover dat mogelijk was. Het is toch altijd weer een soort van spannend als je op vakantie gaat. Voor de zekerheid nog maar een spuit met bloedverdunners gezet en mijn travelsokken aangetrokken. Dat van vorig jaar wil ik toch graag vermijden dit jaar. De autorit naar Schiphol ging voorspoedig en om half elf waren we er al. De auto bij Karel ingeleverd en hopen dat hij er weer staat als we terugkomen.
Bij de incheckbalie kwamen langzaam onze medereizigers aan, wij hadden alleen geen bagage af te geven dus zijn we doorgelopen. Bij de douane was het niet al te druk en al snel stonden we in de hal. Dan begint het wachten tot vertrek. Rond half één was iedereen gearriveerd, na een hernieuwde kennismaking gingen we rond één uur op weg naar de gate. Daar aangekomen zag het er naar uit dat we niet om 14:00 zouden vertrekken, ze waren nog bezig met het uitladen. Uiteindelijk vertrokken we rond half drie, na heel Amsterdam door getaxied te zijn gingen we iets voor drieën de lucht in. In het vliegtuig zitten we met zijn allen uit elkaar, dat is niet zo erg. We zitten de komende dagen toch dicht genoeg bij elkaar.
Om half vier plaatselijke tijd landde we op Kevlavik. In de ontvangsthal stonden Paul en Bram ons op te wachten. Uiteindelijk had iedereen zijn bagage en gingen we naar het busje. Bram had inmiddels de auto gehaald, dat is een gave bak zeg. Een deel van de groep ging met de auto en de rest in de bus. De reis vanaf het vliegveld naar Reykjavik was ongeveer 46 km. Onderweg kwamen we al langs schitterend landschap. Voordat we bij het hotel aankwamen hadden we al het nodige mee gemaakt. Op een gegeven moment dachten we dat het waaide de bus ging van links naar rechts.. Maar opa zat een beetje te knikkebollen achter het stuur, Paul is daarom maar overgestapt in de bus om er in ieder geval voor te zorgen dat we heel aan de toer konden beginnen. Rond half zes waren we in het hotel, Grand hotel Reykjavik. Nadat we de sleutel hadden, zijn we ons op gaan frissen. Daarna hebben we ons beneden verzamelt om naar het eten te gaan lopen. Maar eerst nog even een verhaaltje van Paul over de dag van morgen. Langs het water zijn we naar de oude haven gelopen. Daar hebben we gegeten bij café Haiti. Het eten was lekker maar best duur. Na het eten zijn we door de hoofdstraat terug gelopen naar het hotel. In het hotel hebben we nog een drankje genomen. Uiteindelijk kwamen ook diegene terug die in de stad nog een drankje hadden gedronken. Rond elf uur zijn we maar naar boven gegaan.