27 oktober 2016

Kofferset met bijpassende nieuwe motor

Om de vier jaar wisselen we eigenlijk van motor. Maar dit keer zou het anders zijn. Vorig jaar hadden we het idee opgevat om met onze eigen motoren naar IJsland te gaan. Om dit met een nieuwe motor te gaan ondernemen vond ik niet zo'n goed idee. En had ik besloten om na IJsland op zoek te gaan naar een andere motor. Zou het een nieuwe versie worden van mijn oude of zou ik gaan voor de grotere broer. Na enig twijfelen en afgelopen jaar op de motorbeurs navragen om hem eventueel te laten verlagen toch maar overstag gegaan. Het eerste weekend dat mijn gips eraf dus op naar de dealer om te kijken. Ook was er nu een hele leuke actie, voor 299 euries een kofferset. Een kofferset kopen zat toch al een tijdje in ons hoofd dus dit was een goede gelegenheid. Eenmaal bij de dealer gingen we dus voor een kofferset met bijpassende motor. Thuis had ik mijn motor al samengesteld, het zou de GS F800 Trophy worden. Dit omdat het de mooiste kleur samenstelling was. Doordat er nog wel wat voorwaarde zaten aan de koffer actie werd het wel een net iets duurdere en completere versie dan ik op het oog had. Maar ik kreeg ook wat meer terug voor mijn afgetrapte brommertje (hij was niet zonder kleerscheuren uit IJsland terug gekomen namelijk).
Donderdag 27 oktober was het dan zover, ik kon mijn nieuwe vriend gaan ophalen. Gelijk mijn motor maar uit de garage gereden daar (schijnen veel mensen over te laten aan de dealer...). Voor de deur nog wat foto's gemaakt en toen onderweg. Heerlijk via de dijk terug naar huis gereden. De eerste kilometers was het nog wat wennen aan de wat grotere wielen maar verder rijdt hij heerlijk.





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten