13 mei 2017

motormeidendag 2017

In de buurt van moederdag is er de motormeidendag. Dit jaar start en eindigt de rit in Rotterdam bij Republic Moto. Zo dichtbij dat kan ik toch niet overslaan. In de dagen ervoor, wordt er voor zaterdag niet heel mooi weer opgegeven. Maar de route gaat naar Zeeland, dit is toch de zonnigste provincie van Nederland.. zeggen ze.

Dus zaterdagochtend acht uur ging ik op weg naar Rotterdam. Eenmaal aangekomen konden we de motoren gewoon op het trottoir parkeren, dit trekt best de aandacht. Zoveel vrouwen op de motor!! Binnen eerst even melden voor de consumptiebonnen en het t-shirt, daarna op naar de roze koek en de koffie. En dit keer was het weer een hele mooie roze koek gemaakt met veel "luis" (of waren het dit keer bieten). In de rij nog iemand tegen gekomen zonder navi en alleen, dus maar gezegd dat ze best mee mocht rijden. Het maakt mij niet uit één meer of minder. Inmiddels Madeleine ook aangekomen, na hernieuwde kennismaking gingen we op weg. Eerst een stuk door Rotterdam, lekker allemaal stoplichten... En als je begint met een stoplicht op het fietspad, moet je wel op het knopje drukken anders blijft hij rood... (Gelukkig voor de meiden voor ons, had een mevrouw op de fiets er genoeg van om te wachten en drukte alsnog op het knopje). Madeleine haar navi wilde niet communiceren, dus ging ik voorop. De extra bijrijder was met een ander mee, dus het was alleen ons twee. We waren Zuid nog niet uit of het ging al mis. Ik werd rechts af gestuurd een wandelweg op, helaas kan je via de wandelweg helemaal niet op de snelweg komen. Dus hoe hij hier aan kwam, geen idee. Gevolg een rondje van de zaak, met nog een extra rondje van de zaak langs het kamp...  




Daarna ging het goed op een paar kleine schoonheids-foutjes na. En voor de niet offroaders onder ons, ook nog een stukje "gras" berm genomen. Inmiddels had ik toen een aantal meiden achter me aan en ze volgde heel gedwee over het gras. Rond 11 uur hadden we eigenlijk best wel trek in koffie, helaas weinig koffie tentjes te bekennen en diegene die we tegenkwamen ging pas om 11.30 open. Inmiddels waren we met zijn drieën, de verloren volger was aangesloten. De route ging langs een bakker met een bord buiten "Koffie en Thee met gebak", motor geparkeerd en onze kont even wat rust gegeven. Een bakkie koffie met een aardbeienslof ging er wel in. 

Eindelijk koffie!

Na de koffie snel op naar de lunch, we moesten nog een stuk en eigenlijk hadden we nog 10 minuten voordat de lunch begon (dit hebben we dus niet gehaald, uiteindelijk zouden we pas om 13.00 op de lunchplek aankomen). De route ging over heerlijke dijkjes, het enige jammere was de regen die zo af en toe naar beneden kwam. 
Eindelijk zagen we op de borden Brouwershaven nog 9 kilometer, maar de route ging niet direct, Na wat twijfeling heb ik toch de route maar gevolgd en dat was maar goed ook. Er zat nog een heel mooi stuk in. Zoals ik eerder al schreef waren we uiteindelijk om 13.00 in Brouwershaven, de woonplaats van Annemiek (de organisatie). Hier kregen we een goodybag en natuurlijk lunch.

Of we helemaal normaal zijn, daar twijfelen we nog aan

Het gratis ijsje!

Ook nog een blikje drinken voor onderweg bij de Italiaan

Madeleine - Annemiek - Selma


Na de lunch weer op weg voor het tweede deel, ook nu reed ik weer voorop. Alleen had ik inmiddels 4 volgers achter me aan. Bij de lunch wilde onze tafelgenoten ook graag mee rijden, ach waarom ook niet. Het tweede deel van de route ging nog langs wat duikplekken om vervolgens via Hellevoetsluis en Spijkenisse weer naar Rotterdam te gaan. Dit was een minder mooie route dan die van voor de lunch en wat ook niet mee speelde was het weer. Bij het weg rijden in Brouwershaven werd ons nog gezegd dat we het vanaf dat moment droog zouden houden, maar helaas... We reden precies met de bui(en) mee en de meeste van ons waren dus nat tot op de onderbroek. Ik moet zeggen, dat mijn pak me goed droog heeft gehouden.
Via de Waalhaven en de Maastunnel kwamen we terug bij Republic Moto. Weer met zijn allen de hele stoep in beslag genomen. En uiteindelijk was er maar één (wat ik heb gezien) die het presteerde om de motor neer te leggen bij het afrijden van de stoep. Daar was het eten en natuurlijk de groepsfoto....


Al met al weer een hele geslaagde dag, op naar volgend jaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten