10 september 2017

Fotoshoot, waar ben ik aan begonnen

Een tijdje geleden stond er op de motor-babes fb een oproep voor een fotoshoot. Nu leek het me al een tijdje leuk (ben ik dan toch een echte vrouw) om foto's van mij en mijn motor te hebben. En dan niet van die vakantie kiekjes. Dus toen er een datum langs kwam waarop ik kon, gelijk maar aangemeld voordat ik ging twijfelen.
Vandaag was het dan zover, de shoot was bij Radio Kootwijk, het oude radio gebouw.  Rond 10:00 ging ik na eerst nog te hebben getankt onderweg. Met in de koffer mijn zomerpak, spijkerbroek en een fles water om van mijn helm haar af te komen... Eenmaal bij Kootwijk begon het probleem, ga hier links af... stond alleen een bord verboden in te rijden. Dan maar terug naar de snelweg, volgende afslag en na eerst nog effe de verkeerde kant op te hebben gereden toch gevonden. Maar wat waren er veel mensen. Uiteindelijk was er nationale Monumentendag. Ik stopte bij het verboden in te rijden bord, geen idee waar ik heen moest. Samen met twee andere meiden, maar even gebeld. Ze stond achter het pand, met toestemming van de boswachter mocht dat... Maar dat was toen er twee waren, bijna bij het gebouw werden we terug gestuurd. Er mochten geen foto's meer gemaakt worden. Terug bij het ingang, kwam de boswachter nog langs en zei dat als we de weg door reden (was een openbare offroad weg) we foto's konden maken met zicht op het gebouw. Dus maar die kant heen gereden. Ergens op een mooie plek de motoren neergezet in afwachting van de fotografe. Paar shoots van mij genomen, maar was toch niet de juiste plaats. De motoren bij een ouder echtpaar gezet in de zon om iets verder de foto's te gaan maken. De oudjes hielden het al snel voor gezien, teveel mensen in de buurt. Mijn motor toen maar verzet, bleek voor een mountainbike pad te staan. En daar waren de fietsers weer niet blij mee. Ergens in het gras toen maar geparkeerd, nee hoor meneer de boswachter ik heb echt geen bandensporen neergezet. Inmiddels waren we met een leuk groepje meiden. Met zijn allen motoren vasthouden indien we achterstevoren gingen zitten of een andere pose die niet helemaal vanzelf ging. Uiteindelijk was ik aan de beurt. In mijn spijkerbroek met zomer motorjas. Wat onwennig op mijn motor zitten en een beetje lachen... Na een gewone pose, werd gevraagd of ik achterstevoren met mijn voeten op mijn koffer kon zitten... En ja hoor, dit lukte. Was toch nog zo lenig. Ben benieuwd naar de foto. Nog een paar foto's naast, voor en op de motor. Daarna nog staand op de motor, met helm, zonder jas en toen was het voorbij. De volgende was aan de beurt. Dit waren twee meiden en hun moeder. Met een foto van bovenaf,  kwam het moment dat we dit niet hadden. Uiteindelijk heb ik mijn motor naast de andere gezet en is de fotografe achterop mijn motor gaan staan. Een beetje wiebelig was het wel en voor mij de truc om de motor zo recht mogelijk te houden. Op de standaard zetten was niet echt een optie, dus twee benen op de grond en concentratie. Dit spelletje hebben we twee keer gedaan, was wel effe goed balanceren. Zonder kleerscheuren stond ze weer op de grond. Rond half drie ben ik op huis af gegaan. Eenmaal thuis mijn mailadres geapped, morgen de eerste foto's. Ben heel erg benieuwd. Helaas geen foto met oud gebouw, dus dit moet nog een keertje. Ook lijkt me een achtergrond met graffiti heel gaaf.
In de loop van de week volgen de bewerkte en onbewerkte foto's. Weer een ervaring rijker en een geweldige middag.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten