9 maart 2019

Na een jaar rust, gaan we dit jaar weer nieuwe avonturen beleven

Afgelopen jaar hebben we het rustig aan gedaan. Normaal gesproken als wij op reis gaan, gaat onze hond naar familie of vrienden. Inmiddels was hij al aardig op leeftijd gekomen waardoor wij van 2018 zijn jaar hebben gemaakt. Heerlijk met de camper erop uit, dan kon hij mee. Helaas is hij in november 2018 op 14 jarige leeftijd overleden. Voor ons is er nu een tijd aangebroken om te kijken hoe wij het reizen met de motor ervaren zonder volg auto. Ik heb tenslotte een kofferset gekocht met motor..... Onze eerste reis komt er bijna aan. Vandaag zijn de motoren ingeleverd en volgende week vliegen wij er achter aan. We gaan een week lang Andalusiƫ verkennen.

 
Aan het eind van het jaar, gaan we toch weer op pad met een volgauto.. Dan gaan we samen met Gertjan en Judith Madagaskar onveilig maken. De keuze uit motorreizen is zo groot, dat onze Bucket List goed gevuld blijft. Madagaskar kwam dit jaar uit de stemming (3 uit 4), een volgende keer gaan we 'misschien' de keuze van Gertjan doen: Filipijnen. Tot nu toe dus twee heerlijke vakanties in de planning. In de periode tussen deze vakanties gaan we vanaf huis op onderzoek uit. De koffers aan de motor en gaan. Op de motorbeurs al wat ideetjes op gedaan.... Een aantal van jullie weten dat ik vliegen/ zweven in de lucht geweldig vind. In de zomer staat het op de planning om naar Duitsland te gaan met de motor en dan daar een cursus paragliding te gaan doen. Ik heb hier ook zo'n zin in. Daarnaast zullen we ook als Patrick weekend heeft gelijk met mij (dus ook gewoon een zaterdag en zondag) er met de motor op uit trekken. Ik ben dus heel erg benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen.

Vanaf volgende week zondag zullen er dus nieuwe berichten komen van ons volgende avontuur.


Oh ja nog even over afgelopen jaar. In oktober heb ik nog een motorongeluk gehad. Voor woon-werk verkeer rijdt ik vaak tussen de file door. En daar reed dus begin oktober een auto die van baan verwisselde zonder dat hij mij had gezien. Hij reed tegen mijn been aan en vervolgens kwam ik tot stilstand tegen een andere auto. Door het dragen van goede kleding en laarzen ben ik er goed vanaf gekomen. Het enige waar ik op dit moment nog last van heb, is een trauma artrose aan mijn duim en wat uitgerekte pezen bij mijn arm/pols aansluiting. Helaas is beide in dit stadium niet te opereren en gaan we kijken hoe de pijn verzacht kan worden met fysio en ergo therapie. Tussen het auto en motorrijden door draag ik dus nu een brace voor mijn duim. Afgelopen week een brace gekregen om mee motor te rijden, maar of dit een succes wordt dat moet nog blijken. Van de week nog even geoefend met het rijden met koffers, ook dit is voor ons de eerste keer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten