23 maart 2019

Van Sotogrande naar Malaga

Vanmorgen waaide het hard en waren er donkere wolken. Maar ook met dat weer waren wij weer als eerste onderweg, om iets over achten reden we bij de golfbaan weg. Het eerste stuk reden we langs de zee, Pat heeft zijn motor nog even op het strand geparkeerd. Enige probleem als je erop staat, moet je er ook weer af zien te komen. Met een kleine omleiding kwamen we aan in het smurfendorp. Helaas is het dorp niet meer zo blauw als vroeger. Je kan wel een naam gebruiken, maar dan wil er helaas iemand geld zien... Na de smurfen kwamen we in Ronda aan. Hier zijn we door het oude centrum gereden, er stond een verbodsbord tussen 10:00 en 13:30 geldig. Het was alleen iets na 10:00, nu maar hopen dat we geen bekeuring krijgen. Verder schijnt het een indrukwekkend centrum te zijn met oude bruggen, helaas weinig tot niks van gezien. Wel heel veel toeristen gezien, er werden busladingen aangevoerd. Na een wat saaier stukje weg, kwamen we weer in de heuvels. Hier reed je heerlijk tussen de rotsen door, wat minder wegdek maar dat mocht de pret niet drukken. Af en toe nog een stuwmeer, wat een beetje afwisseling in het uitzicht gaf. Helaas was een heen en weertje niet meer mogelijk, alleen met de bus kon je nog naar boven. Toen maar even de rotsen beklommen die bereikbaar waren vanaf een parkeerplaats. Hierna waren we veel sneller in Malaga volgens de planning. We gingen nu toch 16:00 halen met de lange route... Nog even van de route afgeweken voor een fotomoment bij een brug. Wij de motoren op de brug geparkeerd, zijn we klaar met foto's maken komt er een auto aan. Wij blokkeerden alleen heel de brug, dus Pat maar even een sprintje getrokken om ze weg te rijden. Om half vier reden we Malaga in. Eenmaal bij de vrachtwagen, de kooi zoeken van mijn motor. Gelijk werd hij erop gereden en vast gezet, geweldig systeem zo. Alles van de motor gehaald wat we nog nodig hebben en inchecken in het hotel. Helaas is het motor avontuur in Spanje voorbij. Na het douchen wat te eten gehaald, gisteren was er geen winkel in de buurt voor onze lunch. Op de terugweg langs de motoren gelopen, mijne heeft hij er voor de film ingezet. Nu nog een laatste avond genieten van de vakantie.