22 september 2019

Amsterdam naar Antananarivo

Gisteren is onze vakantie dan eigenlijk begonnen. Onze laatste luxe nacht in een hotelkamer, ook al is de nacht kort we moeten er wel van genieten. Om vijf uur vanmorgen stond het busje voor om ons naar het vliegveld te brengen. De vlucht gaat vandaag via Parijs naar Nairobi om tenslotte in Antananarivo aan te komen vannacht.

In Amsterdam nog twee medereizigers getroffen die dezelfde vluchten hebben als ons. Met zijn zessen komen we de wachttijd wel door.  Het eerste deel van de reis ging voorspoedig. In Parijs hebben we onze tassen uit het vliegtuig zien komen, dus ze zijn samen met ons op weg (tot zover). Op Parijs hadden we meer dan twee uur overstap tijd. We zijn met zijn allen koffie gaan drinken. Bijna waren we nog te laat met inchecken, bij de last call kwamen we bij de gate aan. Door de gate moesten we nog een aardig stuk rijden met de bus, wat we in Nederland taxiën reden we hier met de bus. Snel instappen en op naar Kenia.

In Nairobi hebben we wat vertraging gekregen, er stond nog een vliegtuig op de landingsbaan. Beter maar even een doorstart maken. Hier hadden we iets meer dan een uur aan overstap tijd, toen we uiteindelijk door de douane waren. Helaas had dit vliegtuig een half uur vertraging. Uiteindelijk hebben we dit wel weer ingehaald onderweg. Van Nairobi naar Antananarivo was nog twee uur veertig vliegen. Eenmaal in Antananarivo werd je temperatuur gemeten voor je naar binnen mocht in de aankomsthal. We werden goedgekeurd en mochten door naar de immigratie. Na de immigratie, kwam de visumdienst en om iedereen bezig te houden mocht de douane ook nog een blik werpen in je paspoort. Maar we mochten het land in. Toen was het wachten en nog eens wachten pn de bagage. Helaas die zat niet in het vliegtuig, dus maar een claim indienen. Van de zes mensen was er maar één koffer aangekomen. Na de claim konden we eindelijk naar het hotel, rond vier uur vannacht waren we daar eindelijk.