24 mei 2015

Van Villa Serrano naar Sucre

We beginnen maar met gisterenavond/ vannacht. Inmiddels hebben we een hekel gekregen aan Nathalie, zij vierde namelijk haar 15de verjaardag. Het feestje duurde tot half vier, maar daarna werd alles nog afgebroken ook, dus weinig slaap. Een beetje gebroken zaten we vanmorgen aan het ontbijt. Uiteindelijk hebben we nog 160 bolivianos terug gekregen, Maarten vond de overnachting het normale tarief niet waard. We zaten voor negen uur op de motor, mooi op tijd dus. Het eerste stuk was onverhard tot aan Zudanez. Nou ja vanaf Tomina was er wel, geen asfalt. In Tomina zijn we gestopt om de kerk te bekijken, helaas was de pinsterdienst bezig dus konden we niet verder de kerk in. Wel een stukje van de dienst bijgewoond en een kaartje gekregen dat de paus naar Bolivia komt. Terug bij de motoren blijkt Patrick de eerste (en hopelijk laatste) lekke band te hebben. Dus voorwiel eruit en nieuw binnenbandje erin. Tijdens deze sessie kwamen de kruizen uit de kerk nog voorbij met wat panfluiten. Had ik ook nog wat te doen naast foto's maken. Na het plakken gingen we weer op weg. Onderweg boven verwachting nog benzine kunnen scoren. De volgende stop was Tarabuco, onderweg geweldige vergezichten tegen gekomen. Het is hier heel mooi rijden door steeds wisselende landschappen. In Tarabuco hebben we geluncht en over de markt gelopen. Hier zie je een veelvoud van de verschillende klederdrachten die ze hier hebben. En je kan er natuurlijk allerlei troep en souvenirs kopen. Na deze stop volgde het laatste deel over asfalt/ beton naar Sucre. Net voor de stad nog even de motoren volgooien en dan vlak achter Maarten de stad in rijden. Het verkeer was best nog schappelijk. Eenmaal in het hotel aangekomen, lekker een douche genomen en relaxen op het dakterras. Op dit terras heb je een mooi uitzicht over Sucre. Rond een uur of vijf zijn we naar de plaza gelopen, onderweg eerst nog verschillende bankautomaten overvallen. En uiteindelijk bij de derde bank met de creditcard bolivianos gekregen. Kunnen we eindelijk geld uit gaan geven. Op de plaza was wegens Pinksteren een feest aan de gang. Het plein stond vol met kraampjes en er was live muziek (nee niet weer, gelukkig niet zo goed te horen op onze hotelkamer). Na een rondje over het plein zijn we weer naar het hotel gelopen, inmiddels was de schemering in gevallen en zag je allemaal lichtjes. Ons hotel ligt namelijk een heel stuk hoger dan het centrum en dat heb ik geweten ook. Sommige straatjes zijn echt heel stijl. In het hotel aangekomen nog even naar de kamer gegaan om de opname te stoppen van de zonsondergang. Daarna was het etenstijd, weer heerlijk gegeten vandaag. Na het eten onder het genot van een bak smerige koffie de briefing voor morgen, dan gaan we naar Potosí.