25 november 2017

Phnom Penh naar huis

We wilden eigenlijk uitslapen vandaag. Maar rond zeven uur waren we toch al weer wakker. Als eerste de motorkleding in de tas gedaan. Één geluk dat we hier op de ouderwetse manier kunnen inchecken, dan past ook een bredere tas in het apparaat. En hoeven we geen moeite te doen om de tas zo smal mogelijk te houden. Om 8 uur gingen we ontbijten, Louis wilde de kaart nog even natekenen dus die moest ik niet vergeten mee te nemen. Brecht had zijn laptop bij zich, even een paar filmpjes bekeken. Na het ontbijt hebben we onze andere tas ingepakt, lijkt net of ik veel minder spullen mee terug neem.... dit was dus ook snel gedaan. Dan maar op de koffie bij Gertjan en Judith. Na dat bakkie hebben we de tassen gepakt en zijn we met de tuktuk naar de stad gegaan. Ons idee was om naar het royal palace te gaan. Achteraf leek dat alleen een goed idee, want om 11 uur sloot hij. Wat betekende dat we pas na twee uur terug konden gaan, dit zouden we niet halen. Hadden dus eigenlijk eerst naar de openingstijden moeten kijken. We zijn toen maar via de boulevard naar het overwinnings monument gelopen. Het was echt heet, we probeerde zoveel mogelijk in de schaduw te lopen maar dat lukte niet overal. Bij het monument aangekomen, was het lunchtijd. Achteraf een heel luxe restaurant op gezocht en alles was geeneens lekker. Na de lunch zijn Gertjan en Judith naar de Harley dealer gegaan, wij zijn terug gelopen richting Angkor motorcycles. In de sportsbar zijn we blijven hangen. Heerlijk bij de ventilator een cola zitten drinken. Rond drie uur zijn we verder gelopen, daar zat bijna iedereen al te wachten. Alleen de Harley bezoekers waren nog onderweg, die kwamen net op tijd aan. Alles in de bus gestopt en op naar het vliegveld. Het was al aardig druk in de stad, maar binnen het uur stonden we op het vliegveld. Allemaal mochten we ook in ieder geval met de eerste vlucht mee. Eenmaal in het vliegtuig vertrokken we later, er wilde een laadplatform niet loskomen van het vliegtuig. Uiteindelijk gingen we 30 minuten later weg. Vanaf HongKong hebben we inmiddels 20 minuten vertraging, maar de verwachting is dat we maar 4 minuten later op Schiphol landen als vooraf aangegeven. Eenmaal in het vliegtuig blijkt er een relais bij de rechtermotor niet meer te functioneren. Die moet opgezocht en vervangen worden, vertraging 2 uur. Om acht uur zaterdag landen we dan eindelijk op Schiphol. Na 3000 km rijden in Cambodja, Selma 3x gaan liggen, Patrick heeft de nul weer behouden en alles lichamelijk heel!!! Het was een geweldig avontuur.