19 maart 2019

Van Granada naar Cordoba

Hoe laat staan we op, dat was de eerste vraag voor vandaag. Vanaf zeven uur konden we ontbijten, dus zaten wij er ook om die tijd. Na het ontbijt de tassen naar de motor gebracht en daarna uitgecheckt. Bijna nog de vleeswaren in de koelkast laten liggen, maar gelukkig kon Pat nog terug om het te halen. Eenmaal op de motor was het eerste stukje file rijden maar van de snelweg af reed het weer lekker door. Bij de eerste benzinepomp effe de brommer vol getankt, dan kan ik er weer heel de dag tegen aan. Daarna gingen bijna gelijk weer de heuvels in. Helaas was de temperatuur niet al te hoog, hij lag vandaag tussen de 6 en 21 graden. Gelukkig was ik vandaag wel zo verstandig geweest om mijn T-shirt met lange mouwen aan te trekken. Eenmaal in de heuvels zag je heel mooi in het dal nog de wolken hangen, soms lag er op een heuvel ook een tafelkleedje.
Het uitzicht bestond vandaag veel al uit heuvels met olijfbomen. Bij sommige olijf fabriekjes waren ze hard aan het werk, dit was niet zo bevorderlijk voor de lucht die daar in buurt hing... Het was wel geweldig rijden. Onderweg kwamen we ook verschillende kastelen tegen. Zo af en toe moest ik Pat weer even op de weg houden, overal was wat te zien. Ook vandaag kwamen we weer langs een stuwmeer, dit keer het grootste stuwmeer in AndalusiĆ«, de Embalse de Iznajar.  Na de olijfbomen kwamen de wijdse akkers. Dit was gewoon een verademing na al die boomgaarden. Zover als je kon kijken zag je de akkers. Dit ging het laatste gedeelte naar Cordoba door. Eenmaal in Cordoba was het effe doorbijten in de stad. Een eenrichtings straatje in naar het hotel en dan sta je voor de slagboom van de parkeergarage. Gaat gewoon de deur voor mijn neus dicht, automaat herkende mij niet dus boom ging niet open en deur ging dicht.. stond ik daar met mijn goede gedrag. Uiteindelijk wel naar binnen kunnen rijden. Op -3 een plekje voor de motoren kunnen vinden, daarna eerst aanmelden en vervolgens de tassen pakken.
Na een verfrissende douche zijn we de stad nog ingegaan. Ook hier is oude meuk te vinden. Eerst op zoek naar de kathedraal, daarna de brug en nog meer oude kerken en gebouwen. Ook dit is weer een stad met een rijke historie. Vanavond gaan we tapas eten in een restaurantje in het centrum. We hebben heerlijk gegeten met daarnaast ook nog een best wijntje.
We zijn weer klaar voor morgen. Ook dan wordt het vroeg opstaan.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten