9 oktober 2021

Van Rott naar Raeren

Vandaag de laatste volledige rijdag, in totaal 434 kilometer. We zijn vanmorgen rond half negen vertrokken. Nadat ik eerst nog even de opgaande zon gefotografeerd had vanuit onze slaapkamer. Het eerste deel ging richting het stuk wat we gisteren hebben gereden. Dat was wel vanwege de deviation maar toch we kwamen weer door Bitche. Gisteren hadden we alleen niet meer getankt, dus ik kon iets van 117 kilometer. Helaas bleek de eerste benzinepomp het niet te doen, de volgende was 52 kilometer verder... Dat moest lukken. Totdat er een deviation kwam en het iets meer kilometers werden. Uiteindelijk zijn we terug gereden toen de volgende deviation kwam om eerst maar te gaan tanken. Moest niet zo zeuren volgens Pat want ook al gaf hij aan nog 12 kilometer actieradius er ging maar 17,4 liter in. Als mijn lampje al 100 kilometer brand, heb ik toch liever dat dat lampje stopt met branden. Ik heb al een kerstboom aan lichtjes op mijn dashboard.... We reden heerlijk door de donkere bossen, wel wat fris maar leuk rijden. Halverwege de ochtend reden we Duitsland in. Bij een bakker maar broodjes gehaald voor de lunch, weer eens wat anders als Frans stokbrood. De route ging verder over de Hunsrück,  over de Moezel en door de (Vulkan) Eiffel. Nog wel wat nieuwe weggetjes gevonden, met de camper rijden we hier ook vaak.Voordat we bij het hotel aankwamen nog even de motor volgetankt, dan kan ik morgen weer rijden zonder zeuren. Iets over half zes waren we bij het hotel. Er werd een bus oudjes uitgeladen die niet opzij gingen, dus konden wij de parkeerplaats niet op. Uiteindelijk mochten we door, staan we boven op het grind mogen we op de invalide parkeerplaats staan. Mogen we dit ook eens geoorloofd.
Snel douchen en dan de laatste avond van de vakantie vieren. Morgen nog een route van 118 kilometer en dan naar huis over de snelweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten