28 februari 2014

Dagje Marine park

Even niet brommeren vandaag, maar lekker luieren op de boot en in het water. Om half acht werden we opgehaald om naar de boot te gaan. Dit was ongeveer een half uur rijden. Bij het begin punt aangekomen, zagen we steeds meer busjes met toeristen aankomen. Vandaag een dag met veel blanken! Eerst moesten we de tickets kopen om in het marine park te mogen snorkelen. Geld afgegeven en de tickets werden gekocht, wij konden op weg naar boot. Eenmaal bij de aanlegsteiger konden we nog zwemvliezen uitzoeken. Of we er mee mochten zwemmen dat zou ter plekke blijken. Eenmaal in de boot, kregen we het programma van de dag. Eerst een uur varen naar het Marine park, daar snorkelen vervolgens lunch op het eiland Wasini met een wandeling door het dorp en daarna terug naar het vaste land. Maar eerst op zoek naar de dolfijnen. En ja hoor, een heleboel dolfijnen rond om de boot.

Was een geweldig gezicht. Daarna nog een stukje varen naar de snorkelplek. Onderweg kom je langs eilandjes die bestaan uit koraal, een heel mooi uitzicht.

Dit was echt genieten. Eenmaal op de plek aangekomen, werd de boot aan een boei vast gemaakt en mochten we het water in. Er ging een gids mee die ons naar het koraal bracht. Toen we net van boord waren, kwam de kaartjes controle langs. Je kan hier op het water niet zonder kaartje.... Wat geweldig die vissen en het koraal, prachtige kleuren hebben de vissen. We hebben ongeveer anderhalf uur kunnen genieten van dit alles, langzaam gingen we naar een mooi bounty strandje. Onderweg kom je wat andere groepen tegen, het is dus wel zorg om je gids in de gaten te houden. De boot ligt namelijk even later op een ander punt. Op het strandje hebben we wat gelegen, waarna het tijd was om terug te gaan naar het eiland. Foto's van het onder water leven volgen nog, moet de camera nog even laten ontwikkelen... Ja je weet wel, zo'n niet digitale camera. Hopelijk zijn ze een beetje gelukt.

Eenmaal bij het eiland, werd het water al weer hoger. Maar we konden niet met de boot aanleggen, dus kwam er nog een watertaxi aan te pas. Met zijn allen in de watertaxi naar de kust, daar door het wier het eiland op. In het restaurant hadden we een eigen plek, verstopt in een hoekje. En het uitzicht was ook hier weer geweldig.

Als eerste begonnen we me krab, we hadden een houten bord en een stok. Met de stok moesten we de krab mollen en het vlees eruit pulken. Was voor ons de eerste keer dat we krab aten.

Daarna kwam het hoofd gerecht, snapper, rijst, casava, chapati en een zeewier prutje. Heerlijk eten. Nagerecht was fruit en een koffie keniaanse stijl (met gember). Na de lunch hebben we een rondje door het dorp gelopen, nog een goed doel gesteund door een koraal- en mangrove tuin te bezoeken.

De wandeling door de tuin was nog wel even leuk, het werd hoog water en je zag zo het water de tuin in komen. Dit kwam door een kanaal dat in verbinding stond met de zee. Rond half vier waren we weer terug in de haven. Nadat we de boot betaald hadden, konden we op weg naar Sawa Sawa. Iets over vier uur waren we weer terug. Wel een beetje rood verbrand maar dat mag de pret niet drukken. De laatste dagen nog even met de motor op pad.