1 maart 2014

Laatste dagje rijden

Vandaag voor het laatst deze vakantie op de motor. Om tien uur werden we bepakt en bezakt verwacht bij de motoren. En wat was het al heet! Er stond geen zuchtje wind, dit zou wat vocht verlies geven. In de garage moesten we nog even wachten want Benson was nog niet klaar met de motoren. Ook was ik mijn vast maak dingetje van de afstandsbediening kwijt, dus even op zijn Keniaans op zoek naar iets waarmee ik het kon fixen. Gevonden en ik had weer een bedienbare afstandsbediening. Ondertussen waren ook onze Ebben houten sleutelhangers gebracht, zag er goed uit. Voor we gingen rijden moest er eerst getankt worden, lekker in de volle zon. Blijkt Judith haar achterband weer lek te zijn, dus weer een nieuw wiel er in.

Heel de reis hadden we twee lekke banden, beide van Judith. Na het tanken gingen we onderweg. Het pad bestond vandaag uit 65 kilometer onverhard. Nou dit hebben we geweten. Door de droogte van de afgelopen dagen was er veel meer mul zand dan de vorige keren dat we in de Simba Hills reden. Op de onmogelijkste plekken zag je ook nu weer huisjes staan. Het eerste stuk was wel druk met verkeer: wandelende mensen, auto's en boda boda's. Die Boda's wilde ook altijd op het mooiste stuk weg rijden, nou dan gingen we wel weer op een ander stukje rijden.

De rit bestond vandaag uit technisch rijden, veel geulen, mul zand, stenen en leuke afdalingen en beklimmingen. Op een gegeven moment waren we de auto kwijt, die hadden een andere afslag genomen.Op een heuvel bij een kerkje kwamen we ze uiteindelijk weer tegen.

Nog even wat water gedronken en besloten om de korte weg naar het eten te nemen, het was ten slotte al half twee. Uiteindelijk kwamen we in Ugunda weer op het asfalt. Wat was het druk opeens zo in de stad. In Diani hebben we iets gegeten. Toen we stopte kwam er een duitser motorrijder langs rijden, hij was van Hamburg onderweg naar Kaapstad. Hij zocht een slaapplaats voor vannacht en heeft met ons nog een cola gedronken in het restaurant. Voor lunch had ik een "beef fry special" besteld, geen idee wat ik ging krijgen. Maar het smaakte heel goed. Tijdens het eten zagen we Hans nog voorbij rijden, die zag de motoren en kwam even terug om ons gedag te zeggen.

Na het eten gelijk even het drinken van onderweg afgerekend, dan hadden we dat in ieder geval gehad. Er gingen er nog een paar geld halen, 450 meter lopen in de bloed hitte. Ik moest er niet aan denken. Na de lunch het laatste stuk, dit werd een weggetje langs de kust. Eerst een stuk over het asfalt door Diani. Dit is echt een toeristen plaats, heel veel hotels en allemaal stalletjes langs de weg. Op een gegeven moment sloegen we een paadje in, dit bestond uit allemaal stenen. Uiteindelijk zou het pad helemaal bestaan uit stenen, werd dus weer opletten. Je werd van hort naar her geslingerd, geweldig! Op een gegeven moment zagen we nog een stel apen, dit keer zwart/witte met lang haar.

Weer eens wat anders... Om vier uur waren we weer terug in Sawa Sawa. Snel de motorkleding uit getrokken en onder de koude douche gaan staan, daarna lekker het zwembad in. Met zijn allen nog wat liggen dollen in het zwembad, Pat ging bommetjes maken. Toen we het bad uit waren zagen we de housekeeper alles weer droog maken, Pat mag geen bommetjes meer maken! Na het zwemmen nog even liggen luieren met een biertje. Deze vakantie hebben we uiteindelijk 1500 kilometer gereden en zijn we maximaal 2.094 meter hoog geweest. Tevens hebben we genoten van het prachtige landschap. Morgen nog een dag genieten van de omgeving, zwembad en strand.