2 maart 2014

Dagje luieren

Een dagje luieren aan het zwembad. Eerst uitslapen vanmorgen, helaas niet zo erg gelukt want ik dreef mijn bed uit. Van de warmte heb ik vannacht bijna niet geslapen. Half acht waren we dus uit bed, effe lekker koud douchen en dan buiten een bakkie thee drinken.

Om negen uur werd het ontbijt geserveerd, zal de verse mango's nog gaan missen. Na het ontbijt een rondje om het huis gelopen, daarna kon ik gelijk mijn badpak aantrekken want het water stroomde van me af. Daad bij woord gepakt en het zwembad in gesprongen. De temperatuur zou vandaag rond de 39 graden worden, gelukkig kwam er rond de middag een klein beetje wind opzetten. Rond één uur werd de lunch geserveerd, waarna we besloten om nog even naar het dorp te lopen. Snel nog even afkoelen in het zwembad en dan op pad. Als je in de zon liep dan stroomde het water langs je lichaam, alles voelde klam aan. Eenmaal in het dorp voelde je de wind weer, was dus een stuk beter. Judith heeft nog een armbandje gekocht, daarna zijn we naar het café gegaan.

Net in het dorp waren we Alex de kokosnoten man al tegen gekomen, hij is met ons meegegaan naar het café. Echt een Keniaan die honderduit klets, was gezellig. De terug weg hebben we over et strand gedaan. Het was hoogwater en dan ligt het mangrove eilandje voor de kust mooi in het water.

Bij terugkomst gelijk het zwembad weer ingedoken om af te koelen. Waren we wel weer aan toe. Daarna voor de zoveelste keer vandaag maar weer onder de douche en nog wat lezen in de lounge hoek. Dit tot dat we weg gestuurd zouden worden.

Vanavond hebben we namelijk een Keniaans afscheidsdiner, om vijf uur gaan ze de tent verbouwen want we eten op de grond met onze handen. Ze zijn in de keuken al heel de dag bezig, hebben er zelfs versterking bij gekregen om alles klaar te krijgen. Voor het eten zijn we gaan kijken bij de puppies van Loulou en Simba. Loulou is de hond van Peter. Hele leuke drukke beestjes, zitten achter in een garagebox in de straat.

Rond acht uur werden we geroepen voor het diner. De eerste gang was een Keniaanse soep met mandazi (een appelflap zonder appel), welke werd geserveerd in een bananenblad. Als hoofdgerecht hadden we Pilau, casava, chapati, tomaten salade en bruine bonen. Dit alles wordt met de handen gegeten, van de Pilau (= gekruide rijst met vlees) moet je een balletje maken en dan eten. Het nagerecht bestond uit fruit, de ananas werd klaar gemaakt en de rest moest je zelf snijden. Ik deed het natuurlijk verkeerd, dus werd het voor gedaan. Na het eten hebben we de cd's gehaald die we gekocht hebben, er staat muziek op! Aan het eind van het diner, kregen we namens Motorsafaris een t-shirt en een sleutelhanger. Ik moet zeggen dat we een geweldige tijd hebben gehad. Dit is voor een herhaling vatbaar