26 mei 2015

Another day in het ziekenhuis

Op dit moment heb ik geen idee wat voor een tijd het is. Continu liepen er vannacht mensen in en uit mijn kamer. Dan weer medicijnen, dan komt er opeens een nieuwe zuurstof fles binnen gereden. Kan wel zeggen dat rechtop slapen  geen hobby van me is/ gaat worden. Ik gok erop dat het zes uur is als ik wordt wakker gemaakt voor het toevoegen van medicijnen. Dit keer is het iets pijnlijker dan de vorige keer, toedienen met iets meer vocht en het gaat beter. Rond zeven uur komt de dokter, hartslag en longen zijn oké. Morgen moet ik me veel beter voelen, dat geloven we dan maar. Dan is mijn zuurstoffles toch echt op, de nieuwe staat er maar is nog niet klaar voor gebruik. Effe een half uurtje zonder dan maar. Kan ik mijn ontbijt zonder dat kapje naar binnen werken. Ook nog even naar de wc, maar dat is vermoeiend zonder extra zuurstof. Dan is het inmiddels al weer zo laat dat Patrick binnen komt, gezellig. Even later komt er een delegatie verpleegsters en artsen (werkoverdracht waarschijnlijk), Patrick moet op de gang want ze gaan het over mij hebben. Hij kan net zo goed blijven, we verstaan er toch geen zak van. Nu weer een beetje aan het hangen op mijn bed met nieuwe zuurstof. Pat verveelt zich een beetje en gaat af en toe buiten kijken, opeens zag hij de oversteekzebra staan. Snel foto's gemaakt, want waar zie je nou een als zebra verkleed mens, mensen helpen oversteken. Daarna begon het vervelen weer. Om half twaalf kreeg ik mijn eten, heerlijk koud eten. Alleen de pudding had de juiste temperatuur maar was zo zoet als wat. Inmiddels is de dokter weer geweest, donderdag of vrijdag mag ik weer reizen waarschijnlijk. Begin van de middag nog een nieuw infuus erin, er kan nog meer troep bij! Patrick en Maarten zijn gezellig op het plaza boliviaanse chinees gaan eten. Daarna is pat terug gekomen met camera, vanmiddag uitvogelen hoe vanavond de straat te time-lapsen. Ach is hij ook weer even van de straat... Inmiddels staat mijn zuurstof al iets lager, gaat hopelijk de goede kant op.
Maarten is aan het kijken hoe de route omgelegd kan worden, er zijn nog meer mooie plekken in Bolivia. Helaas voor ons alleen geen mijn en zoutvlakte want die liggen beide hoger dan Sucre.
Rond een uur of vier nog een lekkere coca thee met droge kaakjes. Maar nog steeds de echte coca blaadjes thee niet geprobeerd. Helaas voor mij gisteren avond een terugval, waarschijnlijk een allergische reactie op een medicijn. Daarna in een sneltreinvaart nog onderzoeken gehad. Pat en Maarten zijn midden in de nacht nog medicijnen gaan halen. Even balen, hopen dat het vanaf nu beter gaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten