11 september 2016

Laugafell naar Hveravellir

Na het ontbijt moest eerst het wiel van Gerrie gemaakt worden. Ze heeft een giet wiel waar een deuk in zat, hierdoor liep de band leeg. Uiteindelijk is er een gat in de velg geboord en is er een binnenband in gegaan. Uiteindelijk reden we om half elf weg. Met mijn hand ging het nog niet zo denderend. Gelukkig zou er een mogelijkheid zijn om over het asfalt naar Reykjavik te rijden. De ochtend begon met regen, bij de tweede doorwading was het wat droger. Helaas zou dit niet lang stand houden en reden we de hele dag in de regen. Soms reden we net onder de wolken en kreeg je een idee van het uitzicht. Wat zou het mooi geweest zijn bij mooi weer! Bij het asfalt kreeg ik de keuze om door te rijden, het ging eigenlijk best aardig en ik heb toch besloten om mee te rijden. De route ging verder over een gladde weg, maar gelukkig kon ik dat aan. Het enige rot stuk kwam aan het einde hier zaten zoveel potholes in de weg dat ik mezelf er doorheen gezongen heb. Eigenlijk was er weinig goeds aan het rijden vandaag, het was nat, koud en zonder uitzicht. Maar de warme pool bij de hut maakte veel goed. Met zijn allen zijn we hier in gegaan om weer warm te worden. Het water kan tussen de 80-100℃ zijn. Na de pool zijn we nog even bij de andere warm water bronnen gas kijken.

Hveravellir betekent letterlijk 'veld van hete bronnen'. Aan de noordelijke rand van het lavaveld Kjalhraun komen meer dan 30 hete en warme bronnen voor, de één nog mooier dan de ander.

Het diner was in het restaurant, heerlijk klaar gemaakte zalm. Morgen de laatste rijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten