22 november 2017

Koh Kong naar Kampot

Vanmorgen is eerst Pat zijn achterrem gemaakt, soms is die best wel handig in het gebruik. Daarna zijn we met de motor naar het ontbijt gereden. Na weer een heerlijk bordje fruit met yoghurt zijn we op pad gegaan. Het eerste stuk ging over dezelfde weg als eergisteren. Er waren dus geen foto stops nodig. Bij de bruggen wachten we op elkaar, iedereen reed alleen nog best dicht op elkaar dus konden we direct doorrijden. Onderweg nog wel één keer gestopt om wat te drinken. Daarna door tot de rotonde, daar aangekomen bleken we toch wat mensen onderweg verloren te zijn. Achteraf bleek dat Ati zijn accu het had begeven, nieuwe erin en gaan. Daarna was het wachten op de auto, daar bleken de remmen niet helemaal meer van te functioneren maar hij kon gewoon doorrijden (eenmaal bij het hotel had hij ze toch wel vervangen onderweg). Na de rotonde gingen we de 4 weer op, hier hebben we weer iets meer last van het vrachtverkeer. Dit was alleen niet voor heel veel km, dus te doen. Brecht had nog een gravel paadje gevonden op Google maps. Net daardoor hebben we onze lunch genoten. Heel de winkelstraat liep uit om ons te voorzien van stoelen drank en eten.... Geweldig om te zien hoe al die mensen samenwerken. Na de lunch gingen we op zoek naar het paadje. Na eerst de verkeerde weg gepakt te hebben, namen we daarna de juiste. Dit pad liep van breed naar smal en van gravel tot blubber. Ik liep een beetje te kutten vandaag, mijn motor wilde niet wat ik wilde en ga zo maar door. Reed mezelf weer een keer te langzaam in een kuil, morgen maar beter.... Mijn laatste mogelijkheid voor deze vakantie. Bij een T-splitsing bleek de weg rechts vrij slecht te zijn, wij waren er weer op het heetst van de dag. Dus maar linksaf terug naar de 4. Het laatste deel nog parallel gereden, het laatste stuk alleen toch de 4 op. De 3 was een leuk weggetje langs de kust. Zo af en toe zag je de zee. Bij het tanken toch ook maar is naar mijn voorband gekeken, die was wel heel zacht. Bij de buren maar effe wat lucht erin gedaan, moet zeggen dat het een stuk beter reed... Rond half vier hebben we de motoren geparkeerd bij het hotel. Na een landingsbiertje en een douche zijn Pat en ik naar het centrum gegaan. Deze plaats staat bekend om zijn peper en specerijen, dus effe een souvenir kopen voor thuis. Eenmaal geslaagd voor de souvenirs hebben we nog een ijsje gehaald. Genietend van de zonsondergang hebben we deze op de boulevard opgegeten. Op de terug weg naar het hotel kwamen we Gertjan, Louis en Judith tegen. Zij zaten wat te drinken in de rikitikitavi bar. Wij ook naar boven... er was happy hour met 2 cocktails voor hetzelfde geld. Dus maar een Long island ice tea en Jamaica 10-speed gedronken. Inmiddels hadden we geen zin meer om eerst naar het hotel te lopen en daarna weer terug voor het eten. Dus maar een sms gestuurd dat we gelijk naar het restaurant gingen. Het restaurant waar we gingen eten stond bekend om zijn racks, wat een vleesbonken kreeg je daar zeg. Na het eten zijn we nog een Irish coffee en appeltaart gaan eten bij rikitikitavi. Het was weer een geslaagde dag moet ik zeggen. En de regen, die viel vanavond toen we terug waren op de kamer...