21 november 2017

Koh Kong - rustdag

Heerlijk uitslapen vandaag. Om acht uur hebben we voor het hotel afgesproken om te gaan ontbijten. Ergens aan de boulevard zijn we gaan ontbijten, eieren met toast en fruit met yoghurt. Een lekker Europees ontbijtje. Koh Kong ligt aan de kust van de Golf van Thailand, Thailand zie je ook aan de overkant liggen... Bij het ontbijt plekje vandaan konden we met de boot naar de mangroven. Helaas voor ons was de motor van de boot kapot, dus dan maar het alternatief , de tuktuk. Bij de mangroven was een wandelpad op palen aangelegd van ongeveer 660 meter. Aan het eind van dit pad was een hangbrug naar een eiland. Vanaf de uitkijktoren had je een mooi uitzicht over het water en de mangroven. Vanaf daar ging er ook een boot terug naar de parkeerplaats, direct of via een omweg. Wij hebben voor de langste weg gekozen via de oude stad en het strand. Pas op het water zie je hoe groot de mangroven eigenlijk zijn. Overal waar je kijkt zie je bomen. Eenmaal bij het strand, eiland met bomen en wit zand, mochten we uit de boot. Hier hebben we met onze blote voetjes door de zee gelopen. Dit was lekker verfrissend, vandaag schijnt de zon namelijk weer lekker fel. Terug op de boot moesten we eerst zien weg te komen. Ati zou de boot wel even afduwen met de stok... we zijn weg gekomen maar niet direct de juiste richting heen. Bij de parkeerplaats aangekomen, hebben we de tuktuk terug genomen naar de stad. We hadden niet echt puf meer om naar het strand door te gaan. Eerst maar geld gehaald, dan komen we deze laatste dagen nog wel door.  Daarna zijn we via de markt naar huis gelopen. Hier liggen op de vlees markt hele varkenskoppen je toe te lachen. Er zitten alleen minder vliegen op als de vorige keer. Wel is het er net zo warm en stink het enorm. Inmiddels was het wel lunchtijd geworden, alleen hadden we geen van allen echt trek in een stevige rijst maaltijd. We hebben het maar bij gebakken bananen gehouden met wat drinken. Daarna zijn we ons gaan omkleden om te gaan zwemmen. Alleen stopte ik het kaartje voor de stroom er verkeerd om in. Gevolg is dat je dan geen stroom hebt en de keycard er niet meer uit krijgt. Pat is dus bij de kamer gebleven en ik ben het water in gedoken. Wat was dat lekker zeg. Na een tijdje maar bij Pat gaan zitten, iets later kwam het mannetje om het te repareren. Toen kon Pat ook gaan zwemmen. Uiteindelijk verzamelde iedereen zich weer bij het zwembad. Tegen vieren zaten we gezellig wat te drinken en kletsen. Nog twee dagen rijden en dan zijn we weer terug bij af.