29 september 2021

Van Bastia naar de Ferry richting Toulon

Hieperdepiep hoera, vandaag is Pat jarig! En vandaag is onze laatste dag rijden op Corsica, vanavond pakken we de boot naar Toulon. De laatste kilometers vandaag gaan naar Cap Corse, het Noorden van het eiland. Ook vandaag rijden we de lange route, dan zijn we precies op tijd om in te checken aan boord. De route is niet heel erg lang, dus vandaag uitgeslapen tot half acht.
Het eerste deel ging vanuit Bastia naar boven, dit is niet zo'n spectaculaire kust. De kust van gisteren was veel ruiger. 
Eenmaal in het Noordelijkste puntje was het nog te vroeg om te gaan eten, dus weer door. Na de volgende haven, ging de weg door het binnenland weer naar de andere kant van het eiland. Hier reden we een stuk wat we vanmorgen ook al hadden gereden. Toen we even later weer terug naar de andere kant reden, raakten we Gertjan en Judith kwijt. Achteraf zijn wij een keer linksaf geslagen en gingen zij rechtdoor over de doorgaande weg. Aan het eind van een best wel smal weggetje stopten we om te wachten op ze langs de D80. Maar wie er kwamen geen Gertjan en Judith. Na bellen bleken ze wat verderop te zitten. Het eerst volgende dorp wat op de kaart te vinden was, daar zijn we heen gereden. 
onderweg nog wat gestopt om foto's te maken. Eenmaal in het dorp zaten Gertjan en Judith al bij een bar. Helaas hadden ze hier niks te eten, maar als je wilde kon je aan de overkant pizza halen. Judith was er al op uit gestuurd om pizza te halen. 
Lekker op dit terras pizza gegeten en wat gedronken, altijd goed voor je. Na het eten nog steeds voor de lange route gekozen anders zouden we heel vroeg bij de boot zijn. Ook op deze weg wilde Pat zijn navigatie niet een bepaalde weg in. Alleen de mijne wel en in mijn spiegel zie ik Judith wel die kant heen rijden. Ik had alleen benzine nodig en we wisten niet of die andere route op dezelfde plaats uit kwam. Dus de gok maar genomen om elkaar bij de benzinepomp weer te treffen. En gelukkig was dit het geval. Het laatste deel van de route weer gezamenlijk gereden. Onderweg nog wat gedronken en toen maar direct de haven als eindlocatie in de TomTom gezet. Pat kon de haven vinden, Gertjan niet dus we moeten bij elkaar in de buurt blijven. Op de T11 was het weer file rijden, wel iets minder als gisteren. Nu maar netjes in de rij gestaan. Uiteindelijk kwamen we rond zes uur aan in de haven. Er stond een hele rij, dus maar een rij kiezen en achteraan sluiten. Het ticket stond op mijn telefoon, dus toen ik die pakte zag ik een mail van de organisatie dat de boot eerder vertrok. Bovenop de berg geen bereik maar nu staan we al in de rij, dus gelukkig op tijd. Het duurde een tijdje voordat we mochten rijden. Je kent dat wel, je kiest precies de verkeerde rij.... Eenmaal door de controle kregen we weer twee stickers. Één op de motor en één voor de hut. Die van de hut plakte ze op mijn hoodie, helaas waaide die er vanaf. Dus terwijl ik mijn telefoon opruim, heeft Pat mijn sticker opgepakt. Ik heb hem maar op mijn telefoon geplakt. Daarna hebben we het volgende half uur/ drie kwartier voor de boot staan te wachten om erop te rijden. Wachten is vreselijk saai.. Wilde er nog een Fransman voor dringen net zijn motor(+vriendjes), moet je niet bij mij kome. Ga maar lekker achteraan op je plaats wachten, moest ik van Pat niet zo vervelend zijn.. Wij stonden toch ook netjes in de rij. Uiteindelijk mochten we de boot op. We staan we vooraan, al de juiste richting op geparkeerd. 
Ook hier staan de motoren weer maar met 1 spanbandje vast. Naast ons staan vrachtwagens, die rijden heel dicht langs je. Eenmaal de spullen van de motor af, onze hut maar opgezocht. Effe douchen en een restaurant zoeken om te eten. Deze boot is iets beweeglijker als diegene een paar dagen geleden. 
Morgen vroeg op want normaal gesproken komen we om 7 uur aan. Nu kan dit ook wat eerder zijn. En we moeten ook nog ontbijten...
Vroeg slapen vandaag dus maar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten