30 september 2021

Van Toulon naar Forcalquier

Om vijf uur ging de wekker, dat is heel erg vroeg. Ik heb nog vrij goed geslapen zo onder het deinen van de zee. Dus douchen en daarna op naar het ontbijt. Het was even zoeken waar we het ontbijt moesten halen, uiteindelijk het juiste restaurant gevonden. Na het ontbijt maar is even buiten kijken of we al lampjes van Toulon al zagen. Het duurde even maar daar waren de lichtjes.
Gisterenavond zeiden ze dat we om 6:00 aan zouden komen, niet dus.. rond 7:00 kwamen we in de haven aan. We waren nog terug gegaan naar onze hut, maar moesten hieruit omdat ze gingen schoonmaken. Na het aanmeren duurde het nog een tijdje voordat we naar de motoren mochten. Eenmaal op het dek, stonden we wel heel erg ingebouwd. Er stond een bus wel heel dicht bij mijn motor, kon er net tussendoor.
Helaas stond er nog een auto met caravan die de boel blokkeerde. Het duurde een tijdje voordat we ruimte hadden om te draaien en weer langs de bus naar voren te rijden. Om 8 uur waren we eindelijk van boord. Volgende hindernis was de stad Toulon, het was nog spits dus lekker druk. En waar hadden we ook alweer een hekel aan.... (drukke) steden. Ook hier kwamen we weer heelhuids uit. Onderweg nog gestopt bij een supermarkt voor broodjes. Nou we weten nu weer hoe je dag verpest kan worden... Meer dan een half uur in de rij staan omdat er maar 1 kassa open is. En gaat de tweede open dan staan er mensen die allerlei ingewikkelde dingen nodig hebben die niet gewoon in je winkelmandje kunnen. De heren wilde bijna nog een opsporingsbevel uit dien waar wij in vredesnaam uithingen. De weg ging glooiend verder.
Tussendoor een aantal colletjes om weer wat bochtjes te oefenen. Door het toch wat weinige slapen, was het wel een uitdaging vandaag. De lange stukken waren slaapverwekkend. Gertjan en Judith zijn nog een keer gestopt om wat suikers en water te nemen.
Aan het eind van de dag was het ook weer wat warmer en tikte de thermometer de 25 graden aan.
Rond 15:00 kwamen we aan bij het hotel. We hebben een schitterende kamer met de zonsopkomst te zien vanuit ons bed.
Bij dit hotel hebben we ook een zwembad, een deel verwarmd en het andere wordt opgewarmd door de zon. Ik wilde nog wel even zwemmen en heb wat baantjes in het zo'n verwarmde bad gemaakt. Dat heb ik geweten, het duurde even voordat ik weer opgewarmd was. Na het zwemmen nog wat lezen en daarna met de motor naar het dorp. Vandaag moeten we zelf rijden, morgen worden we gebracht en teruggebracht naar en van het restaurant. Na het eten nog een heel klein rondje dorp gedaan.
Voor morgen gaan we iets anders verzinnen dan motorrijden, maar wat dat wordt niet g verrassing. We zijn aan het einde van het seizoen en veel stopt per september, morgen is het oktober.... Morgen lezen jullie wat het is geworden.