4 oktober 2021

Van Forcalquier naar Rencurel

Vandaag gaan we van Forcalquier naar de Vencor. De voorspelling is veel regen. We gaan dus wel ontbijten om 7:30 en kijken wel wanneer het droog wordt. Het leek erop dat het om 9:30 wat droger zou worden. Dit werd door buienradar continue aangepast. Iets over negen hadden we het wel gezien en zijn we ons gaan inpakken. Ik toch maar een regenbroek over mijn motorbroek want mijn broek vertoond al wat slijt plekken. Met ook nog een regenjasje tegen de kou onder mijn jas was ik omgetoverd tot een Michelin mannetje. Na de tassen op de motor te hebben gedaan, gaan we op weg. Wij gaan de route volgen en Gertjan en Judith gaan direct. De regen was nog niet opgehouden maar we gingen toch maar weg. Ik begon met mijn bril op, daar zaten alleen gelijk druppeltjes op. Eerstvolgende benzinepomp maar even afgedaan onder de overkapping  Het eerste deel ging lekker vlot, we reden een stukje van een weg die we eerder hadden gereden. Daarna kwamen we weer op een brede doorgaande route. Niet veel later gingen we de eerste col op, gelukkig was het niet heel erg mistig.  Daarna kwamen we bij de Col du Fontanelle, ook hier regende het. Ik moest inmiddels toch wel plassen, dit is alleen best lastig als je bretels onder je motorjas zitten. Dus jas uit, rug lekker nat daarna jas weer aan. Trekker van de rits ergens op de grond laten vallen, dus weer effe zoeken in het gras. Maar het uitzicht net na de Col was geweldig.
Na de col kwamen we weer op een brede doorgaande weg. We besloten om een uitstapje van deze weg te laten voor wat het is. Maar eerst even lunchen, we hebben een lekker broodje gekocht bij een boulangerie. Daarna de brede weg op om wat kilometers te maken. Ondertussen was het af en toe even droog geweest, dit houdt alleen niet heel erg lang aan. Inmiddels kregen we het al wat kouder, handschoenen waren goed nat en ik kreeg al koudere voeten. 
Na de col de Rousset hielden de links aan, we bleven boven rijden richting een hoogvlakte. Gelukkig moesten we toen nog iets van 35km, we waren inmiddels beide steenkoud. Helaas kwamen we bij een route barrĂ©e aan, tunnel afgesloten. Wij dus maar terug om de route deviation te volgen... Wij lekker rijden,blijken we een rondje gereden te hebben. Niet erg als het 25 graden is, maar met uiteindelijk 6,5 graad en regen niet echt lekker. Inmiddels nog kouder en weer een extra half uur rijden. Uiteindelijk links af gegaan en toen kwamen we sneller terug bij de route. Nog 23 km te gaan tot het hotel. Bijna bij het hotel reden we weer een wolk in, werd dus zoeken waar het stond. Maar op een gegeven moment zien we rechts een Harley staan, dat moet het hotel zijn. Eenmaal in het hotel blijken we de enige gasten te zijn. Ze waren eigenlijk al dicht maar zijn speciaal voor ons open gegaan. 
Op de kamer me maar gelijk uitgepeld, wat had ik het koud. Direct onder de douche gestapt en even onder het hete water gestaan. Daarna warm aangekleed en gezellig bij de openhaard gaan zitten. Vanavond gaat voor ons de pizza oven aan, heerlijke Italiaanse pizza. 
Morgen maar een dag niet rijden, alles een beetje laten drogen. Eerst uitslapen en dan is kijken wat we gaan doen. Het weer zal donderdag pas beter zijn, dan gaan we net weer op weg naar huis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten