11 maart 2023

Op naar Hanoi

Vandaag vlogen we van Saigon naar Hanoi. Onze vlucht was al omgeboekt naar een vlucht later, we konden dus uitslapen. Moet zeggen dat is nog best lastig. Om acht uur zaten we dus al aan het ontbijt. Konden we nog afscheid nemen van de rest van onze groep. Twee gingen nog ergens anders heen voor een paar dagen en twee vlogen vandaag aan het eind van de dag naar huis. Na het ontbijt, op de kamer nog wat spullen van tas veranderd, iets met scharen en vliegtuig. Onze pickup tijd was door de vlucht wijziging een uur later, we werden alleen om iets over tien gebeld dat de pickup er stond. Snel alles gepakt, komen we beneden rijdt het busje weg. Kwam hij uiteindelijk toch pas iets voor elf.
Eenmaal op het vliegveld gingen we met zijn vijven inchecken. Dat was een heel gedoe, want we waren met 5 personen en dan mag je maar 5 bagage meenemen. Pat en ik hadden 3 tassen, dus in totaal hadden we 6 stuks bagage. Dat kon niet en bijbetalen dat snapte ze ook niet. Wat wel kon, was het wrappen van twee tassen tot 1 stuks bagage. Dat dus maar gedaan...
Daarna naar de security check, dit ging ook allemaal vrij snel. Voor we naar de gate liepen nog even een broodje en water gekocht. Bij de gate hadden we nog iets meer dan een half uur. Broodje gegeten en wat foto's gemaakt, daarna was het al tijd om te boarden.
De vlucht naar Hanoi duurt 1:45, kort vluchtje. In Hanoi kwam al snel de bagage en eenmaal buiten stond de taxi al te wachten. Een uurtje later stonden we in het hotel. We werden hier welkom geheten met een heerlijk drankje.De spullen naar de kamer gebracht en alles voor morgen al klaar gelegd. De temperatuur is hier 100% anders. Vanmorgen gingen we van plus 35 naar regenachtig ongeveer 25 graden. In de bergen kan het nog kouder worden, brrrr.
Om zes uur kennis gemaakt met onze nieuwe groep. Deze is een stuk groter dan de vorige, 13 personen en 2 reisleiders waarvan 1 trainee. Na de kennismaking zijn we naar een restaurant gelopen om te gaan eten. Weer heerlijk seafood en wat beef gegeten. Na het eten zijn we nog wat gaan drinken. Wat een mensen zie je hier lopen, je kan uren blijven kijken naar wat er voorbij komt. Toch uiteindelijk maar opgestapt en nog even naar het water gelopen.
Op straat staan ook verschillende live bandjes te spelen. Het is vandaag zaterdagavond dus een drukte van jewelste in de stad.
Morgen weer heerlijk rijden door de bergen dit keer.