12 maart 2023

Richting de bergen, Nghia Lo

Vandaag mogen we kennis maken met onze motoren. Dit keer zijn het KLX-jes. Deze rijden een stuk minder als de motoren in de Mekong. Hebben ook een stuk minder power. Na het ontbijt zijn we gezamenlijk naar de garage gelopen.  Daar stonden de motoren te wachten. Een korte briefing en toen gingen we oppad. 
Het is zondag, dus minder druk in de stad. Dit scheelt heel erg veel met Saigon, je zou dit bijna relaxed rijden noemen. Na de stad reden we over een tamelijk brede weg langs de rode rivier. 
Mijn conditie vandaag is niet optimaal, ik ben gigantisch verkouden. Door mijn neus kan ik niet ademen. Hopelijk gaat dit snel over. Tijdens de route zag je langzaam al de eerste rijstvelden in terras vorm.
Onderweg stopten we nog bij een gedenkteken voor de oorlogsslachtoffers.
Daarna slingerde de weg richting de lunch. De lunch hebben we gegeten in een vrij druk restaurant. Wel heerlijke gebakken rijst met ei en koude kip.  Na de lunch reden we verder richting de bergen. Ergens in een bocht ging het voor mij niet helemaal goed. Mijn motor slipte weg en daar ging ik. Mijn ego weer naar de knoppen.... Helaas wel wat schade. Mijn jas kapot aan de linker mouw en mijn rechter handschoen. Tevens wel wat spierpijn aan mijn rechterduim en linker schouder. Verder zal ik morgen wel aardig wat spierpijn hebben. Uiteindelijk effe bij moeten komen maar daarna weer op de motor gestapt. Ik rij nu maar een stuk langzamer, wachten moeten we toch. En die motor trekt toch voor geen meter dus rustig aan. 
Na de thee velden nog gestopt bij een bedrijfje dat fineer maakt (volgens mij). Het hele gebied hier maakt dit soort stukken hout.
Daarna zijn we doorgereden naar het hotel met nog een korte stop voor wat drinken. Mijn hand gaat wel steeds meer pijn doen maar het rijden lukt nog wel. Morgen maar is kijken hoe het dan gaat. 
Eenmaal bij het hotel een biertje gedronken. Helaas hebben ze wel alleen Heineken en nog niet eens koud ook. Na het biertje naar de tempel om de hoek gelopen, douchen doen we dadelijk wel. De badkamer is dit keer weer van een uitstekend ontwerp. De wc zit zo ongeveer onder de douche. Nat wc papier is dus aan de orde van de dag.
Om 19:00 gingen we eten aan de overkant van de straat. Vandaag voor het eerst waterbuffel gegeten, smaakt best lekker. Na het eten ben ik naar de kamer gegaan en Pat met de rest mee naar het centrum. Effe een beetje uitrusten voor morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten